Jak zmienić zarządcę

Jak wspólnota mieszkaniowa może zmienić zarządcę nieruchomości?

Jeżeli właściciele lokali określili sposób zarządu nieruchomością wspólną lub powierzyli zarząd nieruchomością wspólną jakiejś osobie fizycznej lub prawnej, w oparciu o art. 18 ust. 1 ( czyli aktem notarialnym), to można ten stan zmienić albo umową zawartą w formie aktu notarialnego podpisanego przez wszystkich właścicieli lokali, albo w sposób, określony w art. 18 ust. 2a u.w.l., tj. na podstawie uchwały właścicieli lokali zaprotokołowanej przez notariusza.

Uchwałę taką można w dużych wspólnotach podjąć większością głosów, ale w małych wspólnotach konieczna jest do jej podjęcia zgoda wszystkich właścicieli lokali.

Jeżeli właściciele lokali zlecili  zarząd nieruchomością wspólną  w oparciu o umowę zlecenie do zmiany sposobu zarządzania wystarczy podjąć uchwałę (niekoniecznie w obecności notariusza)  i wypowiedzieć umowę zgodnie z jej zapisami.

Szanowni Państwo,

w związku ze wzmożonym wzrostem zachorowań na Covid-19, w sprawach pilnych prosimy o kontakt telefoniczny i mailowy z pracownikami Spółki.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji w Centrum Obsługi Mieszkańca pod nr:  71 326 41 10 , 71 321 13 24, 71 325 37 5771 333 24 11 (filia COM ul. Gazowa 20) od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00

Awarie i usterki prosimy zgłaszać na adres biuro@wm.wroc.pl lub poprzez formularz kontaktowy: https://www.wm.wroc.pl/napisz-do-nas/