Prawa i obowiązki najemcy

Najemca/użytkownik lokalu jest zobowiązany do uiszczania opłat związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości, utrzymywać lokal oraz pomieszczenia przynależne, do używania których jest uprawniony, we właściwym stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym określonym odrębnymi przepisami oraz przestrzegać porządku domowego. Obowiązany także dbać i chronić przed uszkodzeniem lub dewastacją części budynku przeznaczone do wspólnego użytku, jak dźwigi osobowe, klatki schodowe, korytarze, pomieszczenia zsypów, inne pomieszczenia gospodarcze oraz otoczenie budynku.

Najemcę obciąża naprawa i konserwacja m.in.:

  • podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych,
  • okien i drzwi,
  • wbudowanych mebli,
  • kuchni i grzejników wody przepływowej, podgrzewaczy wody, wanien, brodzików, mis klozetowych, zlewozmywaków i umywalek, baterii i zaworów czerpalnych oraz innych urządzeń sanitarnych (łącznie z ich wymianą),
  • osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej,
  • pieców węglowych i akumulacyjnych (łącznie z wymianą zużytych elementów),
  • innych elementów wyposażenie lokalu i pomieszczeń przynależnych (tj. piwnic, strychów, komórek itp.) poprzez malowanie lub tapetowanie oraz naprawę uszkodzeń tynków ścian i sufitów.

Osoba, która najmuje lokal, może wprowadzić w nim ulepszenia tylko za zgodą wynajmującego i na podstawie pisemnej umowy. W umowie tej należy określić sposób rozliczenia z tytułu zmian dokonanych w lokalu.

W razie awarii lokator ma obowiązek udostępnić niezwłocznie lokal w celu jej usunięcia. Jeżeli lokator jest nieobecny lub odmawia wpuszczenia do lokalu, właściciel ma prawo wejść do mieszkania w obecności Policji lub Straży Miejskiej.

Na podstawie Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.

Szanowni Mieszkańcy,

w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Państwa, a także pracowników spółki,
w związku z zagrożeniem epidemiologicznym od poniedziałku 16 marca 2020 r. (do odwołania), Centrum Obsługi Mieszkańca w budynku Grafit przy ul. Namysłowskiej 8 oraz filia COM przy ul. Gazowej 20 będą zamknięte.

Zachęcamy do załatwiania spraw w drodze kontaktów telefonicznych i mailowych z pracownikami spółki. 

Jesteśmy do Państwa dyspozycji w Centrum Obsługi Mieszkańca pod nr:  71 326 41 10 , 71 321 13 24, 71 325 37 5771 333 24 11 (filia COM ul. Gazowa 20) od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.

Awarie i usterki prosimy zgłaszać na adres biuro@wm.wroc.pl lub poprzez formularz kontaktowy: https://www.wm.wroc.pl/napisz-do-nas/