Ogródki gastronomiczne – tryb i zasady ich organizowania i prowadzenia:

Na gruncie Gminy Wrocław pozostającym w obszarze zarządzania przez Wrocławskie Mieszkania  Sp. z o.o. wniosek należy składać w spółce.

Zasady reguluje  Zarządzenie 2059/19 Prezydenta Wrocławia z dnia 15.11.2019 r.

w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowaniaogródkó gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia.

załączniki do zarządzenia:

1 – koncepcja organizacji ogródków gastronomicznych – LINK

2 – zasady aranżacji – LINK

3 – zasady zawierania umów przez gestora-LINK

4 – zasady odpłatności za zajęcie gruntu -LINK

Każda lokalizacja ogródka gastronomicznego na terenie miasta Wrocławia oraz jego wygląd (forma zadaszenia i wyposażenia, kolorystyka itp.), a także zmiany wprowadzone w trakcie użytkowania, wymagają zawsze  decyzji Miejskiego Konserwatora Zabytków i opinii Koordynatora Projektu Plastycznego Wystroju Miasta  w Wydziale Architektury i Budownictwa i uwzględnienia w umowie na organizację ogródka gastronomicznego. Taka akceptacja wymagana jest również w przypadku informacji, że ogródek pozostaje bez zmian w stosunku do ubiegłorocznego.